Tags

Hej, jeg hedder Louise og jeg er en dramaqueen.

Det er bestemt ikke noget jeg er stolt af. Men nogle gange bliver jeg bare virkelig grebet af en stemning og jeg kan hidse mig selv helt vildt op. Så flagrer jeg med armene og bliver skinger. Bitcher og moaner. Heldigvis varer det sjældent særlig længe, så er jeg nede på jorden igen.

En ven kaldte mig engang et gaskomfur: sådan én der flammer hurtigt op, men som også kølede hurtigt ned igen. Det er nok ret tæt på virkeligheden. Jeg kan godt blive virkelig arrig på folk, men jeg bærer sjældent nag (med mindre vedkommende bliver ved med at være virkelig irriterende).

Dramadronningen kommer især til udtryk, hvis jeg skal på scenen – det skal jeg et par gange om året ca. Jeg er møgnervøs og klager mig til mine kolleger, venner og min familie. Ingen er i tvivl om, at jeg er så nervøs som en kat i en gyngestolebutik. De fleste har efterhånden lært at himle med øjnene og klappe mig på skulderen og sige ‘det går nok – det gør det jo altid’. Og det gør det jo. Bagefter er jeg lidt flov over, at jeg lavede så meget drama ud af det. For så galt var det jo heller ikke – faktisk er det oftest rigtig skægt.

Det er det samme hvis min plan ikke lige går som jeg vil have det eller der sker noget, der ikke lige passer mig. Så kan jeg også ærgre mig højlydt, brokke mig og pive. Og kort tid efter er det ligesom overstået. For blev det ikke lige som jeg ville have det, jamen, så blev det nok på en anden måde, som også var helt ok. Jeg skal som regel bare lige have lidt tid til at omstille mig, og så kører vi med den nye plan. Jeg skal bare lige have lov til at brokke mig lidt.

Så hvis du oplever mig som dramaqueen, så bare træk vejret dybt og tæl til 10. Det går over igen. Normalt er jeg faktisk et ret fornuftigt og rationelt menneske. Indtil næste gang jeg ikke får min vilje!

