Tags

I foråret blev jeg grebet af en akut trang til at få mig en kæreste, og tilmeldte mig dating.dk. Jeg skrev nogle sigende ting om mig selv, fandt et billede, hvor jeg ikke så alt for tosset ud, var nogenlunde large mht ønsker til partnerens størrelse og alder (det gjorde fx ikke noget, hvis han var slank og yngre end mig), og så ventede jeg.

Jeg kiggede også lidt selv på udvalget, men der var ikke rigtig nogen, der bare skreg på at være min. Dem, der så lidt interessante ud (og stadig var sådan inden for min league), var ikke særlig meddelsomme i deres profil. Og jeg kom aldrig i gang med at chatte med nogen. Jeg bliver så frygtelig kejtet og kan mærke allerede inden jeg får rørt tasterne, at jeg bliver sådan skinger stalker agtig ‘Hejdusersødudskalvigiftes..jegmenersesellernogetelleråhr!’ >log af< Jeg fik sendt to små breve ud, som jeg aldrig fik svar på, så jeg tænker, at dem jeg henvendte mig til havde det på samme måde som jeg havde med dem, der henvendte sig til mig. For de var altså pænt kiksede, syntes jeg. Hvis det så bare var nogen, der læste bøger eller tegneserier, eller syntes noget om film. Eller måske som et minimum havde forholdt sig til det jeg havde skrevet i min profil. Det havde været rart.

Efter et par måneder meldte jeg fra igen. Det gik op for mig, at jeg hverken havde energien eller lysten til at være netdater. Man skal jo være om sig, hvis man skal have heldet med sig. Skrive breve og svare på breve, kigge profiler, chatte, mødes, blive skuffet eller opløftet, og så blive skuffet alligevel, fordi den anden så ikke syntes, der var noget. Altså, jeg nåede jo aldrig dertil: at mødes. Jeg kunne mærke hvor kræsen jeg blev og hvor lidt jeg i virkeligheden havde lyst til at mødes med disse her mænd. Når jeg endelig havde en friaften, ville jeg hellere hænge ud med vennerne, eller bare have en aften for mig selv. Og sådan en netdater leder vel efter en kæreste, der gider ses, én at dele livet med, og ikke én, der kun gider det lidt.

Nu sender dating.dk så hundredevis af mail til mig om folk, der har kigget på min profil (for det er et halvt år siden jeg meldte fra, og hvis jeg melder mig ind igen nu, så kan jeg få det billigere. Lokke-lokke). Der er faktisk tilsyneladende mange flere nu, der ser min inaktive profil (som jo kunne være inaktiv, fordi jeg havde fået en kæreste. Eller var død) end da den var aktiv. Ak ja, de ved ikke hvad de går glip af, de stakkels vansmægtede netdatende mænd. De må finde mig i virkeligheden i stedet.

