Tags

,

Jeg spiller LOTTO. Jeg vinder sjældent. Jo, måske 36 kr eller 128 kr engang i mellem. Ikke nok til at dække udgifterne. LørdagsLOTTO med Joker – det er 50,- om ugen, og det løber op. 200,- om måneden. 2400,- om året, som jeg sikkert godt kunne bruge til noget mere fornuftigt.

Men jeg spiller alligevel. Jeg betaler 50,- om ugen for at kunne drømme. For tænk hvis jeg vandt! Der var en gang for nogle år siden, hvor jeg lavede ovenstående regnskab, og tænkte at det da også var fjollet, og så holdt jeg op med at spille. Men det var en tom fornemmelse. Jeg kunne ikke længere drømme om at blive millionær. Helt ærligt: jeg er offentligt ansat og på deltid inden for et kvindefag, som er berygtet for at vi gør dette her fordi det er et kald. Og når man arbejder med sit kald, så behøver man ikke at få særligt meget i løn. Jeg har heller ingen rige onkler i Amerika (eller andre steder i verden) – ikke nogen jeg arver fra i hvert fald. Så chancen for at blive millionær sådan ud af den blå luft er stort set ikke-eksisterende. Men når jeg spiller – så har jeg da en lille chance 🙂

Vi har en yndlingsleg hjemme hos mig, der hedder ‘Tænk, hvis vi vandt!’. Så sidder vi og snakker om, hvad vi skulle bruge pengene til. Vi snakker om drømmerejser. Vi vil købe en lille lejlighed i London, så vi kunne rejse derover så tit vi ville. Vi bygger vores drømmehus med egen biograf, et stort bibliotek i flere etager med vindeltrappe og stiger og åben pejs og gode lænestole, og en værelse dedikeret til LEGO-byggeri og brætspil og puslespil. Hende den Lange vil have tårnværelse med balkon, og så vil Sønnike også have tårnværelse med balkon. Det vil jeg egentlig også gerne, selvom tre tårne måske er lige i overkanten. Jeg skulle lære at køre bil og motorcykel. Så vil jeg have en 1950 Porche 356 Cabriolet fx og en Nimbus med sidevogn foruden nogle mere praktiske moderne køretøjer. Og jeg skulle lære at flyve en Cessna 172. Og jeg ville lave et forlag sammen med Zenia, hvor vi udgiver de bøger, som vi synes skal udgives. Og jeg vil yde mikrolån, og aflevere nogle store checks hos Røde Kors og Læger uden Grænser og og og … Man kan jo blive ved med at drømme 🙂

Jeg kan godt se, at sådan en lille million ikke rækker ret langt… Vi skal nok op i et større 2 cifret millionbeløb, før der er rigtig er penge nok til det hele. Men lidt har også ret. En enkelt million kan jeg såmænd også godt bruge. Jeg er ikke smålig hvad det angår.

